Niestety deska przed liftingiem - ta przedłużona nie ta króciutka...hmmm napiszę do sprzedawcy może ma do wersjii przed liftingiem...bo te lampy mi się baaardzo podobają...
[O1] Wydajność klimy
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
[O1] Wydajność klimy
Użytkownicy O1 z manualną klimą: dopiszcie, pls, swoje wyniki. Ja, po włożeniu w frontową kratkę nawiewową czujnika temperatury, ustawieniu wiatraka na "2", doświadczam, po włączeniu klimy, spadku temperatury w okolicach 18-19 st. Pomiaru dokonywałem kilkunastokrotnie, przy różnych (12-19 st.) temperaturach na zewnątrz. Jak jest u Was? Ciekaw jestem, czy w ogóle ten test może być miernikiem wydajności klimy.
-
-
Zamieszczone przez lisiaczeknie ten test nie jest miernikiem sa samochody w ktorych nawet temperatura na wylocie bedzie miala 7 stopni. ale ogolnie w granicach 14-8 powinno byc zalezy od odparowania czynnika chlodniczego:-)Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
Ziomal,Zamieszczone przez Ziomaludało nam się zejśc do 2 stopni
Komentarz
-
-
Skomplikować można wszystko salvado ;-)
Jestem świeżo po wymianie czynnika chłodzącego i oleju w układzie klimatyzacji (OI manual) i test wydajności układu polegał (już po jego ponownym napełnieniu i sprężeniu) na odczytach z magicznego wózka serwisowego oraz właśnie na zdjęciu temperatury z wylotu kratki nawiewu 8)
Wynik satysfakcjonował serwisanta i mnie również - wiatrak na "1" otwarta tylko jedna kratka górnego nawiewu, obroty silnika na luzie, temperatura na zewnątrz 22 stopnie - utrzymujące się 7.5 C 8)
I to jest (z tego co się dowiedziałem) dla tego typu ustrojstwa przy tych warunkach (w OI) bardzo dobry wynik.
p.s.
dodawać chyba nie muszę, że jak wzrosną obroty silnika to i sprężarka bardziej wydajna będzie :szeroki_usmiechaczkolwiek...
NajtFukinPatrol North-West
Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
WhitePride :smokedevil
6,92 s do setki by DGW
Komentarz
-
-
Sigma_74
salvado, włacz klima na maksa, włoz czujkę od termomertru i zobaczysz ile stopni ci wydmucha, ja mam około 4 stopnie w plusie
posłuchaj czy sie włacza pompa, charakterystyczne tyk
i posłuchaj sprawdz i powiedz co dalej ..czekam
Komentarz
-
Panowie, jak ktoś ma klimatronika i chce sprawdzić jaka temperaturę ma wydmuchiwane powietrze, to niech wejdzie w tryb diagnostyki klimatronika (chyba przyciski ECON+zimne+obrotywiatraka w góre nacinąć jednocześnie, nie pamiętam bo robie to już odruchowo i musiałbym w samochodzie sprawdzić) i naciskając przycisk zwiększania temperatury przejść do kanału 40. Tam jest w st C podawana temperatura, u mnie po pewnym czasie około 4 st.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sigma_74włacz klima na maksa, włoz czujkę od termomertru i zobaczysz ile stopni ci wydmucha, ja mam około 4 stopnie w plusie
posłuchaj czy sie włacza pompa, charakterystyczne tyk
i posłuchaj sprawdz i powiedz co dalej ..czekam
bernardo, b-bar01, właśnie o taką informację mi chodziło.
Komentarz
-
-
płakac mi sie chce jak czytam te wypowiedzi np odparowania czynika chłodniczego "jakby to parowalo to by nie chlodziło .Czynik sie spreża i rozpreża .ziomal nawet glupio ze sie chwalisz takimi wynikami ok 2 C w a4 wyglada na to ze przesadziliscie z czynikiem ,,dopuszczone za duzo " gratuluje wyniku tylko obawiam sie ze klient po pewnym czasie urzytkowania nie bedzie zadowolony.pzdr wszystkich chlodniarzy z forum
[ Dodano: Sro 18 Kwi, 07 23:51 ]
płakac mi sie chce jak czytam te wypowiedzi np odparowania czynika chłodniczego "jakby to parowalo to by nie chlodziło .Czynik sie spreża i rozpreża .ziomal nawet glupio ze sie chwalisz takimi wynikami ok 2 C w a4 wyglada na to ze przesadziliscie z czynikiem ,,dopuszczone za duzo " gratuluje wyniku tylko obawiam sie ze klient po pewnym czasie urzytkowania nie bedzie zadowolony.pzdr wszystkich chlodniarzy z forum
Komentarz
-
-
Po ostatnich obserwacjach klimatyzacji u siebie (climatronik) moge stwierdzić, że im wyższa temperatura na zewnątrz tym klimatyzacja bardziej chłodzi. Przy temperaturze zewnętrznej ok. 10*, nastawy AC-21* czuć chłodek z kratek. Przy temp. zewn. 25*, nastawy AC-21 z kratek bucha zimno. Predkość dmuchawy średnio na 3 biegu przy ustabilizowanych warunkach wewnątrz auta.O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
Komentarz
-
-
-Piotr-, i wszystko się zgadza
No bo w Climatronicu, podobnie jak Climaticu zadana temperatura na regulatorze to nie temperatura jaka ma dmuchać z nawiewu tylko tempertura jaką chcemy mieć w aucie.
Im cieplej na zewnątrz tym chłodniejszym musi dmuchać, żeby wystudzić/utrzymać wnętrze w zadanych 21*C
Podobnie z ogrzewaniem. Im zimniej na dworze tym ciepleszym powietrzem dmucha przy tym samym nastawie temperatury.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marcinender25płakac mi sie chce jak czytam te wypowiedzi np odparowania czynika chłodniczego "jakby to parowalo to by nie chlodziło .Czynik sie spreża i rozpreża .ziomal nawet glupio ze sie chwalisz takimi wynikami ok 2 C w a4 wyglada na to ze przesadziliscie z czynikiem ,,dopuszczone za duzo " gratuluje wyniku tylko obawiam sie ze klient po pewnym czasie urzytkowania nie bedzie zadowolony.pzdr wszystkich chlodniarzy z forum
czynnik chlodniczy podlega sprezeniu i skropleniu a pozniej rozprezeniu, odparowniu i ochlodzeniu
gdyby bylo tak jak piszesz, tylko sprezanie i rozprezanie, to wystarczylo by tam powietrze a nie bylby potrzebny jakis specjalny czynnik
dosc szybko formulujesz stosunkowo obrazliwe opinie, co gorsza, nie majac jak widac zbyt duzej wiedzy
troche wiecej pokory zycze koledze
Komentarz
-
-
napisalem lakoicznie dlatego zeby nie zaglebiac sie w temacie .pokory mi nie brak a 2 stopnie to za duzo jezeli tez pracujesz w tym fachu to dobrze wiesz ze takie temp uzyskuje sie w chlodniach a nie w aucie.pzdr
p.s nie trzeba sie zajmowac chlodnictwem zeby wiedziec ze paruje =parownik skrapla sie =skraplacz tylko po co mam o tym pisac to nie jest portal mlodego chlodniarza itp .widze ze koleszka sie strasznie spina jestem pelny podziwu szczegolnie na temat pompowania kól azotem czy powietrzem interesujaca lekturka
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marcinender25napisalem lakoicznie dlatego zeby nie zaglebiac sie w temacie .pokory mi nie brak a 2 stopnie to za duzo jezeli tez pracujesz w tym fachu to dobrze wiesz ze takie temp uzyskuje sie w chlodniach a nie w aucie.pzdr
p.s nie trzeba sie zajmowac chlodnictwem zeby wiedziec ze paruje =parownik skrapla sie =skraplacz tylko po co mam o tym pisac to nie jest portal mlodego chlodniarza itp .widze ze koleszka sie strasznie spina jestem pelny podziwu szczegolnie na temat pompowania kól azotem czy powietrzem interesujaca lekturka
Widze, ze korzystasz z wyszukiwarki - to cenna umiejetnosc .
Nie spinam sie i nikomu nie pisze, ze "plakac mi sie chce" jak cos czytam.
To raczej Ty sie spinasz, bo widze, ze juz drugi raz cos dopisujesz - chocby jedynie w postaci wycieczki osobistej.
Moze lepiej na drugi raz pomyslec - i napisac od razu tak jak trzeba?
Jesli mam zdanie w jakims temacie to staram sie je tak grzecznie jak umiem zaprezentowac i szanowac to, ze ktos moze miec inne.
Co do posta:
1) Nie zajmuje sie bezposrednio chlodnictwem, ale mialem z nim jakis tam kontakt.
2) Nie wiem jakie temperatury uzyskuje sie w aucie, nie znam specyfikacji ani parametrow ukladow, wiem mniej wiecej za to jakie sa w chlodniach,
2 stopnie w aucie na wylocie z rozpreznika czy nawet przy kratce - nie wydaje mi sie jakies nierealne jesli byly ku temu sprzyjajace warunki i ktos sie bardzo postaral.
3) jesli sie na czyms znasz to nie pisz lakonicznie, ludzie lubia sie uczyc, ja sam chetnie poczytam opinie i wyjasnienia fachowca, o ile stac go bedzie na cos wiecej niz placz
Sztuka jest przekazac trudne rzeczy w sposob zrozumialy dla laika, przynajmniej w jakiejs czesci, ale warto cwiczyc, czasem sie udaje.
PS. Jak poszukasz jeszcze troche to moze nawet znajdziesz watek gdzie "spinalem sie" o wodzie .
Komentarz
-
-
Hmmm... zacząłem wątek o klimie, a zeszło na pyskówki :evil: :evil: :evil:. Nie o to chodziło.
A swoją drogą, mała uwaga do kolegi marcinender25: fajnie by było, gdyby wraz ze znajomością tematu, szła znajomość ortografii, gramatyki, interpunkcji. Z tego co pamiętam, kiedyś na naszym forum pojawiał się banerek w stylu: "PISZ ZROZUMIALE" czy coś podobnego, więc chyba nie powinniśmy tak bardzo "odpuszczać" sobie tej sprawy.
Ja ze swej strony kończę dyskusję w tym wątku. Dzięki wszystkim za konkretne odpowiedzi.[/i]
Komentarz
-
Komentarz